venerdì 27 luglio 2012

Αφορισμός νότα

(foto dall'archivio di trigoso)

Μία νότα Vivaldi αξίζει περισσότερο απ' όλο το χρυσάφι που θα χωρέσει στις χούφτες σου...


mercoledì 25 luglio 2012

Αφορισμός εικονικός

(foto dall'archivio di trigoso)

Το παρόν του παρελθόντος είναι η κινούμενη εικόνα του μέλλοντος.

Αφορισμός αρνητικός

1934 - Leudo suraire alla foce del Petronio (foto di NicolaCer) 

Αρνούμαι τον χρόνο. Τον θανατώνω ες αεί.

Αφορισμός κατόπιν


Ελπίζεις να σωθείς με την προσευχή ή την αμαρτία σου... Aπελπίζεσαι κατόπιν σωτηρίας.

venerdì 20 luglio 2012

Αφορισμός καρπός

Εργο της Μαρίας Φιλοπούλου

Η καλλιέργεια της αυταπάτης αποδίδει καρπούς. Το προφανές αποδεικνύεται αργά κι έντρομα.

giovedì 12 luglio 2012

Αφορισμός μηδενικός

pittura di Valerio Adami

To ωραίο γεννιέται από το Μηδέν. Το ιδανικό καταλήγει στο μηδέν.

mercoledì 11 luglio 2012

(.poema..), νέο τεύχος αρ. 16


Το νέο τεύχος (αρ. 16) του ηλεκτρονικού περιοδικού για την ποίηση (.poema..) κυκλοφορεί για το τετράμηνο Ιούνιος-Σεπτέμβριος 2012.

Στην ενότητα «Ποίηση»

Καταθέτουν δείγμα της σύγχρονης, εν εξελίξει ποιητικής εργασίας τους οι δημιουργοί: Λένα Καλλέργη (μεταφράζει: Giacomo Leopardi), Δημήτρης Τανούδης, Μιχάλης Γεννάρης, Nίκος Βουτυρόπουλος (μτφρ. Franz Kafka), Γιώργος Παναγιωτίδης, Ντίνος Σιώτης, Γιάννης Παλαβός (μεταφράζει: Langston Hughes), Κωνσταντίνος Παπαχαράλαμπος, Κυριάκος Συφιλτζόγλου, Βιργινία Χορμοβίτη (μεταφράζει: Diego Doncel & Miguel Marcotrigiano), Ρομέο Τσολάκου, Γιώργος Βέης, Νατάσα Μιγιάτοβιτς (μεταφράζει: Nikola Vukolic), Δάφνη Νικήτα, Αγγέλα Γαβρίλη, Πάνος Δρακόπουλος, Βικτωρία Καβουριάρη, Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη (μεταφράζει: Harriet Sandilands), Αννα Γρίβα, Χάρις Κοντού και Δανάη Σιώζιου.

Στην ενότητα «Δοκίμια»

Συνεργάζονται οι Βιργινία Χορμοβίτη (μετάφραση δοκιμιακού κειμένου του Ισπανού μόνιμου συνεργάτη Francisco Fortuny), Ευτυχία Παναγιώτου (επισκόπηση σε βιβλία των Ιωάννη Τσίρκα, Αργύρη Παλούκα, Βασίλη Κυριάκη, Λένας Καλλέργη, Θοδωρή Ρακόπουλου), Χρύσα Σπυροπούλου (ανθολόγηση Ορέστη Αλεξάκη), Σταυρούλα Σκαλίδη (παράλληλη ανάγνωση του Οδυσσέα Ελύτη), Βασίλης Μανουσάκης (στήλη Κύπρου Λόγος, θέμα: η κυπριακή λογοτεχνία στην ιταλική χερσόνησο), Μαίρη Μπαϊρακτάρη (στήλη για τη σύνδεση της ποίησης με το θέατρο: Ευριπίδης, Λούλα Αναγνωστάκη, Ανδρέας Στάικος), Γιάννης Λειβαδάς (εκτίμηση ποιητικών θεμάτων, στήλη Θέση) και οι Γιάννης Ευθυμιάδης, Θωμάς Ιωάννου, Παναγιώτης Αρβανίτης, Αλέξιος Μάινας (γράφουν στη στήλη Οπισθόφυλλο για τις πρόσφατες συλλογές τους).

Στο αφιέρωμα του τεύχους «Ποιήματα με πολιτική ανάγνωση» συμμετέχουν με πρωτότυπες δημιουργίες οι ποιητές: Γιώργος Αλισάνογλου, Βασίλης Αμανατίδης, Ορφέας Απέργης, Φοίβη Γιαννίση, Πάνος Δρακόπουλος, Γιάννης Ευθυμιάδης, Βασίλης Ζηλάκος, Παναγιώτης Ιωαννίδης, Θωμάς Ιωάννου, Ελσα Κορνέτη, Χλόη Κουτσουμπέλη, Γιάννης Λειβαδάς, Ανέστης Μελιδώνης, Αργύρης Παλούκας, Γιώργος Παναγιωτίδης, Ευτυχία Παναγιώτου, Ιορδάνης Παπαδόπουλος, Αριστέα Παπαλεξάνδρου, Μιχάλης Παπαντωνόπουλος, Θοδωρής Ρακόπουλος, Βασίλης Ρούβαλης, Ηλίας Σεφερλής, Γεωργία Τριανταφυλλίδου, Θωμάς Τσαλαπάτης. Στο πλαίσιο του αφιερώματος ερανίζονται αποσπάσματα από κείμενα με σχετικές απόψεις των Fernando Pessoa, Ernst Bloch, Μανόλη Αναγνωστάκη, Hans Magnus Enzensberger, Harold Pinter, Edgar Morin, Danilo Kis, Δημήτρη Μαρωνίτη, Charles Bukowski, Eugenio Ionesco. Στο αφιέρωμα φιλοξενείται επίσης το ποίημα «Η ντροπή της Ευρώπης» του Γερμανού διανοουμένου Gunter Grass (σε πρώτη δημοσίευση από το περιοδικό, μτφρ.: Γιάννης Ευθυμιάδης & Σοφία Γεωργαλλίδη).

Στην ενότητα «Εικαστικά» παρουσιάζεται η Κύπρια εικαστικός Ελεν Μπλακ (κείμενο-συνέντευξη: Δάφνη Νικήτα).

Στην ενότητα «Περιηγήσεις», ταξιδιωτικά-προσωπικά κείμενα των Μπορίβογιε Αντάσεβιτς (Κέρκυρα), Φίλιππου Δρακονταειδή (Κόσοβο), Γιάννη Λειβαδά (Τογκούρτ).

Στην ενότητα «Επιφυλλίδες» γράφουν οι Παναγιώτης Αρβανίτης, Παναγιώτης Βούζης, Ευτυχία Αλεξάνδρα Λουκίδου – επιμέλεια: Ζαχαρίας Κατσακός.

Όπως σε κάθε τεύχος οι αναγνώστες έχουν τη δυνατότητα ακρόασης του ραδιοφωνικού σταθμού poema/radiophone.gr καθ’ όλο το εικοσιτετράωρο.

:::

Οι ενδιαφερόμενοι να εγγραφούν στη λίστα παραληπτών του Ποιήματος της εβδομάδας μπορούν να συμπληρώνουν τη σχετική φόρμα στην ενότητα «επικοινωνία» (http://www.e-poema.eu/epikinonia.php) αλλά και να διαβάζουν τα ποιήματα, καταλογογραφημένα, που έχουν αποσταλεί στην ειδική ενότητα «Ποίημα της Εβδομάδας».

Η συντακτική ομάδα

domenica 8 luglio 2012

Συμπόσιο Ποίησης: Παίδες εν καμίνω ή καλάμω;...

'μῆνιν ἄειδε, θεά... >>> Στο Συμπόσιο Ποίησης της Πάτρας υπάρχουν πολλά μέτρα και άλλα τόσα σταθμά... >>> Τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής κάνουν ό,τι θέλουν, όσο και όποτε, ενώ οι λοιποί, οι μη προνομιούχοι του τετραημέρου, οφείλουν ν' ακολουθούν πειθήνια, ευπρεπώς, την τυπολογία του συμποσίου: ποιος μιλάει για ποιους, αποδιδόμενος χρόνος ομιλίας ή ευάρεστη υπέρβαση σε εισηγητές και λογοτέχνες κ.λπ. >>> Σωστόν εν μέρει >>> Το σχόλιο του υπογράφοντος πάντως ενόχλησε αρκετούς από τους παρευρισκομένους στη χθεσινή απογευματινή συνεδρία καθότι, λέει, δεν ζήτησε ειδική άδεια πέραν της εισήγησής του ώστε να λάβει δημόσιες απαντήσεις-τοποθετήσεις >>> Το σημαντικό όμως είν' αυτό που διακυβεύτηκε (εξ ου και τα χειροκροτήματα αναμεμειγμένα με κάποιες φωνές) >>> Το σχόλιο είχε ως εξής: >>> Με όλον τον σεβασμό προς την οργανωτική επιτροπή του συμποσίου, θέλω να προβώ σ' ένα σχόλιο ψέγοντας αυτή την επωφελή κατάσταση που εκκολάπτεται τα τελευταία 3-4 χρόνια με επίκεντρο τους εκκολαπτόμενους δημιουργούς... Δεν ξέρω τι σημαίνει νέος, πρωτοεμφανιζόμενος και οι λοιποί όροι, πάντως κατ' εμέ νέοι ποιητές είναι ο Γιώργος Σαραντάρης, ο Δημήτρης Καπετανάκης και ο Επαμεινώνδας Γονατάς... Το φαινόμενο πάντως, με τα συνεχώς αυξανόμενα βραβεία, τις εύκολες δημοσιεύσεις, την αχαλίνωτη δημοσιότητα, αποτελεί μια απευθείας αντανάκλαση της σύγχρονης μιντιακής ένδειας να βρει απεγνωσμένα αντικείμενο για να υφίσταται.. Ως εκ τούτου, δεν είμαι σίγουρος  εάν όντως δημιουργούνται "παίδες εν καμίνω", όπως επιζητεί η Ποίηση, ή εάν παρέχονται μόνον "παίδες εν καλάμω"... >>> Σημειωτέον ότι το Συμπόσιο Ποίησης καθιέρωσε από το 2011 ένα ακόμη βραβείο "Πρωτοεμφανιζόμενου ποιητή", με αμφίβολη ωφέλεια ή αποκαλυπτικό ενδιαφέρον...

sabato 7 luglio 2012

giovedì 5 luglio 2012

Στην Κορώνη, για τον Νικηφόρο Βρεττάκο


Νικηφόρος Βρεττάκος, αφιέρωμα στον άνθρωπο και ποιητή

ΚΟΡΩΝΗ, Σάββατο 21 Ιουλίου 2012

Εκδήλωση τιμής για τον «ποιητή του Ταϋγέτου» Νικηφόρο Βρεττάκο οργανώνεται από την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Κορώνης με αφορμή την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή του και την ανακήρυξη του «Ετους Βρεττάκου 2012» από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Η βραδιά πλαισιώνεται από λογοτεχνικό και μουσικό μέρος αποσκοπώντας στη σκιαγράφηση της πνευματικής του προσωπικότητας. Θα πραγματοποιηθεί στον ειδυλλιακό χώρο εκδηλώσεων του αλσυλλίου της Παναγίας Ελεήστριας, στις παρυφές του κορωναίικου κάστρου (9.00 μ.μ., είσοδος ελεύθερη).

::: Η σύγχρονη-διαχρονική αποτύπωση του κόσμου μέσα από τους στίχους και τα κείμενα του Ν. Βρεττάκου θ’ αποτελέσουν το σημείο αιχμής για τους ομιλητές Κώστα Βρεττάκο (σκηνοθέτης), Ελένη Τζινιέρη-Τζανετάκου (βιβλιοθηκονόμος – Αρχείο Βρεττάκου/Δημόσια Βιβλιοθήκη Σπάρτης), Βασίλη Ρούβαλη (συγγραφέας-δημοσιογράφος), Μαρία Τσαγκαράκη (φιλόλογος).

::: Η συναυλία που θ’ ακολουθήσει, περιλαμβάνει τραγούδια από έργα του συνθέτη Παναγιώτη Κωνσταντακόπουλου, βασισμένα σε ποίηση του Ν. Βρεττάκου. Ποιήματα θα διαβάσει η Ελένη Τζιαμουράνη. Τα τραγούδια ερμηνεύουν οι τραγουδιστές Μαντώ Παναγιωτάκη, Ελένη Τζιαμουράνη και ο συνθέτης.

Χορηγός επικοινωνίας: (.poema..), ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση http://www.e-poema.eu/

Αφορισμός μάσκας

Εργο του Εδουάρδου Σακαγιάν

Η μάσκα θεάτρου χρησιμεύει επίσης ως κρύπτη κολασμένων, ενστίκτων ή αδιαφορίας...